2016. júl 31.

Kéretlen kezdőlap a böngészőben.

írta: Backer PingWin
Kéretlen kezdőlap a böngészőben.

Egy érdekes mai tapasztalatomat osztanám meg, hátha segít valakinek:

Hoztak ma egy laptopot (HP, rajta win7), azzal a problémával, hogy sok az előugró reklámablak a böngészőben.

Beindítottam a gépet, de én oldalmegnyitásig el sem jutottam, mert a gépen használatos böngészők kéretlen böngészőoldallal nyíltak meg, bármit írtam a címsorba, csak az indult volna amit ő akart.

  • Az ilyenkor szokásos protokoll szerint jártam el, előbb csökkentett módban vírusra vadásztam, e szerint nem volt probléma.
  • Ezután malware-keresés volt, ami hatszáznál több kártevőt talált és rakott karanténba.
  • Következett az AdwCleaner amivel a böngészőt szoktuk takarítani. A program szépen lefutott, kitakarított mindent. Indul újra a gép, Indul tisztán a böngésző, de amit új lapot nyitok visszamászik a kéretlen kezdőlap. AdwCleaner újra, ezután is visszajön a kezdőlap.
  • No akkor gyerünk tovább. SpyHunter. Alaposan dolgozott, de sokáig. Talált 190 kártevőt, takarítás után újraindította magát és még egyszer végigment. Akkor már csak tízet talált, köztük láttam amit eddig nem bírtam eltávolítani. Újraindultunk és láss csodát: minden rendben, böngésző tiszta! :)

 

Két megjegyzés:

1. A SpyHunter-ből csak a teljes verziót szabad használni, a demo csak detektál (megkeresi a baj forrását, a kártevőt), de nem írtja ki,
2. Elment vele 4 óra és lehet, hogy jobb lett volna újratelepíteni inkább?

Az egészet azért írtam le, hogy akinek nagyon macerás lenne az újratelepítés így talán megszabadulhat kéretlen 'látogatójától'.

 

Szólj hozzá

biztonság